16.3. He hath created the heavens and the earth with truth. High be He exalted above all that they associate (with Him). (Pickthall)
16.3. Er hat die Himmel und die Erde gemäß der Wahrheit geschaffen, Er ist erhaben über was sie ihm an Mitgöttern geben. (Ahmad v. Denffer)
16.3. Er hat die Himmel und die Erde in Wahrheit erschaffen. Erhaben ist Er über das, was sie (Ihm) beigesellen. (Bubenheim)
16.3. Er erschuf die Himmel und die Erde der Wahrheit gemäß. Erhaben ist Er über alles, was sie Ihm beigesellen! (Azhar)
16.3. ER erschuf die Himmel und die Erde in Gesetzmäßigkeit. Erhaben ist er über das, was sie an Schirk betreiben. (Zaidan)
16.3. Er hat Himmel und Erde wirklich (und wahrhaftig) geschaffen. Und er ist erhaben über das, was sie (ihm an anderen Göttern) beigesellen. (Paret)
16.3. Er hat die Himmel und die Erde in gerechter Weise erschaffen. Erhaben ist Er über all das, was sie anbeten. (Rasul)
Tafsir von Maududi für die Ayaat 3 bis 3
e has based the creation of the heavens and the Earth on truth; He is exalted high above that shirk which they are practising ( 6 ) .
Desc No: 6 That is to say, "The whole system of the Earth and the heavens is a witness to the truth of the doctrine of Tauhid and to the negation of shirk. You may look at anything in the universe and consider the system from any point of view you like, you will fmd proof of this fact that it is being run by one God and not by many gods. Then how is it that you believe in shirk when there is no proof whatsoever of this in the universe? As a fitting sequence of this, proofs of Tauhid and refutation of shirk have been given from Man himself and from other signs in the universe, and it has also been shown that Prophethood is based on Truth.