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Quran
11.78. Seine Leute kamen eilig zu ihm getrieben. Zuvor pflegten sie böse Taten zu begehen. Er sagte: "O mein Volk, dies hier sind meine Töchter, sie sind reiner für euch. So fürchtet Allah und stürzt mich nicht um meiner Gäste willen in Schande! Gibt es denn unter euch keinen besonnenen Mann?"
20.48. Inna qad uuhiya ilaynaanna alAAadhaba AAala man kadhdhaba watawalla
20.48. Lo! it hath been revealed unto us that the doom will be for him who denieth and turneth away. (Pickthall)
20.48. Uns ist schon offenbart worden, daß die Strafe über den kommt, der ableugnet und sich abkehrt." (Ahmad v. Denffer)
20.48. Uns ist ja (als Offenbarung) eingegeben worden, daß die Strafe denjenigen überkommt, der (die Botschaft) für Lüge erklärt und sich abkehrt´." (Bubenheim)
20.48. Uns ist von Gott eingegeben worden, dass Gottes qualvolle Strafe dem bereitet wird, der den wahren Glauben verleugnet und sich davon abwendet.§ " (Azhar)
20.48. Gewiß, uns wurde bereits als Wahy zuteil, dass die Peinigung doch dem bestimmt ist, der leugnet und sich abwendet.“ (Zaidan)
20.48. Uns ist (als Offenbarung) eingegeben worden, daß die Strafe denjenigen trifft, der (die Wahrheit der göttlichen Botschaft) für Lüge erklärt und sich (davon) abwendet." (Paret)
20.48. Es ist uns offenbart worden, daß die Strafe über den kommen wird, der (den Glauben) verwirft und sich (von ihm) abwendet.«" (Rasul)
Tafsir von Maududi für die Ayaat 45 bis 48
The two18a said, "Lord, we dread that he will behave unjustly towards us or treat us cruelly." He answered, "Have no fear: I am with you: I hear everything and see everything. Go to him and say, `We are Messengers from your Lord, so let the Israelites go with us, and do not oppress them. We have come to you with Signs from your lord; and peace is for him who follows the Right Way. We have been informed by Revelation that there is scourge for him who rejects it and turns away. ( 19 )
Desc No: 19 A comparative study of this incident as given in the Bible and the Talmud will show that the Qur'an dces not copy the stories from these books, but gives its own version in order to portray the Messengers in their true glory and dignity. According to the Bible, when God said to Moses that He would send him to Pharaoh, Moses replied, "Who am I, that I should go unto Pharaoh, and that I should bring forth the children of Israel out of Egypt?" (Exodus 3: 11). God persuaded and encouraged Moses by giving him Signs but he was still reluctant and said, "O my Lord, send, I pray thee, by the hand of him whom thou wilt send." (Exodus 4: 13). And the Talmud goes even further than this and says that there was an argument between God and Moses for seven days that he should become a Prophet but Moses did not accept the offer. At this God was angry with hlm and so made his brother Aaron a partner in his Prophethood. Moreover, He deprived the descendants of Moses of the office of priesthood and bestowed it on the descendants of Aaron. These two versions depict Allah to be suffering from human weaknesses and Prophet Moses from inferiority complex.