50.15. AfaAAayiina bialkhalqial-awwali bal hum fii labsin min khalqin dschadiidin
50.15. Were We then worn out by the first creation? Yet they are in doubt about a new creation. (Pickthall)
50.15. Und wurde Uns die erste Schöpfung zuviel? - Vielmehr sie sind in Unklarheit über eine neue Schöpfung. (Ahmad v. Denffer)
50.15. Ermüdeten Wir denn durch die erste Erschaffung? Nein! Vielmehr ist ihnen verdeckt (geblieben), was eine neue Erschaffung betrifft. (Bubenheim)
50.15. War uns etwa die erste Schöpfung zu schwer? Sie sind einfach in verwirrendem Zweifel über die neue Schöpfung nach dem Tod. (Azhar)
50.15. Waren WIR etwa überfordert mit der ersten Schöpfung?! Nein, sondern sie sind in Verwirrung vor einer neuen Schöpfung. (Zaidan)
50.15. Ist uns denn etwa die erste Schöpfung (zur Existenz im Diesseits) zuviel geworden (so daß es uns vielleicht schwerfallen würde, sie zu wiederholen)? Aber nein! Sie sind (von vornherein) im unklaren über eine neue Schöpfung (zur Existenz im Jenseits). (Paret)
50.15. Sind Wir denn durch die erste Schöpfung ermüdet? Nein, aber sie sind sich nicht im klaren über eine neue Schöpfung. (Rasul)
50.15. Waren Wir etwa mit der ersten Schöpfung überfordert? Keineswegs. Sie befinden sich vielmehr in verwirrendem Zweifel bezüglich einer neuen Schöpfung (nach dem Tod). (Périsset)
Tafsir von Maududi für die Ayaat 15 bis 15
What! were We powerless in case of the fast creation? Yet these people are in doubt concerning a new creation. ( 18 )
Desc No: 18 This is a rational argument for the Hereafter. The person who is not a denier of God and is also not so foolish as to regard this excellently ordered Universe and the creation of man in it as a mere accident, cannot help but admit that God alone has created man and this whole Universe. Now this actual fact that we exist alive in this world and this great work-house of the earth and heavens is functioning before us, by itself is an obvious proof that God was in no way powerless in creating us and this Universe. Yet if a man says that after bringing about Resurrection the same God will not be able to bring about a new world order and will not be able to create us once again, he says an irrational thing. Had God been powerless He would not have been able to create all this in the first instance. When He has created the Universe in the first instance and we ourselves came into existence by virtue of that act of creation, what can then be the rational ground for assuming that He will become powerless to re-make the dismantled thing originally made by Himself?