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Quran
21.19. Ihm gehört, wer in den Himmeln und auf der Erde ist. Und diejenigen, die bei Ihm sind, sind weder zu hochmütig, Ihm zu dienen, noch werden sie (dessen) müde.
21.91. Waallatii ahsanat fardschahafanafakhna fiiha min ruuhinawadschaAAalnaha waibnahaayatanlilAAalamiina
21.91. And she who was chaste, therefor We breathed into her (something) of Our spirit and made her and her son a token for (all) peoples. (Pickthall)
21.91. Und sie, die ihre Scham bewahrte, da haben Wir in sie von Unserem Geist gehaucht, und Wir haben sie und ihren Sohn ein Zeichen für die Welten gemacht. (Ahmad v. Denffer)
21.91. Und (auch) diejenige, die ihre Scham unter Schutz stellte´. Da hauchten Wir ihr von Unserem Geist ein und machten sie und ihren Sohn zu einem Zeichen für die Weltenbewohner. (Bubenheim)
21.91. Gedenke Marias, die ihre Keuschheit wahrte. Wir hauchten ihr von Unserem Geiste ein und machten sie und ihren Sohn zu einem Zeichen für die Welten. (Azhar)
21.91. Ebenfalls diejenige, die ihre Keuschheit bewahrte, dann hauchten WIR in sie einen Ruhh von Uns hinein. Und WIR machten sie und ihren Sohn zu einer Aya für die ganze Schöpfung. (Zaidan)
21.91. Und (weiter Maria) die sich keusch hielt. Da bliesen wir ihr Geist von uns ein und machten sie und ihren Sohn zu einem Zeichen für die Menschen in aller Welt (al-`aalamuun). (Paret)
21.91. Und der, die ihre Keuschheit wahrte, hauchten Wir von Unserem Geist ein und machten sie und ihren Sohn zu einem Zeichen für die Welten. (Rasul)
Tafsir von Maududi für die Ayaat 91 bis 91
And (We blessed) that woman who had kept her chastity. ( 88 ) We breathed into her of Our Spirit ( 89 ) and made her and her son a Sign to the whole world ( 90 )
Desc No: 88 That is, "Mary (Allah's peace be upon her)".
Desc No: 89 It should be noted that the incident of the birth of Prophet Jesus was not different from that of Prophet Adam, because the wording of the Arabic Text in the two cases is almost identical: (See XXXVIII: 71-72). Besides this in verse 91 , almost similar words have beets used in regard to the birth of Jesus Christ. (See also IV: l71 and LXVI:12). Allah Himself has stated that the birth of Prophet Jesus was just like the birth of Prophet Adam: "In the sight of Allah, the case of the birth of Jesus is like that of Adam, whom He created out of dust and said, 'Be', and he was." (III: 59).In the light of these verses, we may conclude that Allah uses words like: "We breathed into him or her of Our spirit" for miraculous births. (For fuller details please see IV: E.N's 212-213).
Desc No: 90 That is, "The mother and the son were not partners of God nor had any share whatever in Godhead, but were a Sign from among the Signs of God." (See XIX: E.N. 21 also).